Roya – Intersektionalen

Kommentarer

Våra kommentarer – en studie i härskartekniker och vansinne.

Har bara tagit mig till juni 2007 så här långt i mitt urval, och inte börjat strukturera dem i kategorier än, men, men, håll till godo:

Del 1 1 november 2006 – maj 2007.

Meiji  // mars 6, 2007 vid 2:03 pm

Exempel på sådana centralstyrningsförespråkare är – jämte Matilda och Roya – tex. Stalin, Hitler, Pol Pot osv…

De var – liksom Matilda och Roya – även de övertygade om att ändamålet helgar medlen.

Anonymous  // mars 19, 2007 vid 1:56 pm

Ni är en skam för sverige matilda och royal! Förstår inte hur man kan tänka som er vänsterflummare!

Anonymous  // mars 19, 2007 vid 2:05 pm

“Passa dig Uffe”

Skrattar så jag kiknar, vad är det för retoriskt grepp Matilda?
Varför skulle Uffe bry sig om två förvirrade fjortisfeminister?

Anonymous  // mars 19, 2007 vid 3:38 pm

Jävla tokfeminister, ni vill uppenbarligen inte hjälpa kvinnor, ni vill bara framstå som politiskt korrekta helgon. Blir äcklad av er.

Ambjörn  // mars 21, 2007 vid 11:08 är

Ni la er i denna ytterst viktiga fråga i den offentliga samhällsdebatten på SvD och ni kräver då en uppföljning och noggrannare granskning.

Ambjörn  // mars 25, 2007 vid 10:44 pm

Ni vet inte vad ni talar om, så kliniskt och beräknande. Det vore bättre om ni blev aborterade, välj vuxenabort! Ni har ju möjligheten att välja till skillnad från de ofödda barnen!

Ambjörn  // mars 25, 2007 vid 10:54 pm

Det märks på matilda att hon inte är förälder.

Låt oss hoppas att hon inte blir gravid! Hennes mage är lika farlig för ett barn som socialisternas (national) duschar var för en Jude på 1940-talet.

Ambjörn  // mars 25, 2007 vid 11:27 pm

Visst finns det hopp! Men tydligen inte för matilda-roya eller hägglund. Edwinsson har rätt, ni är läskigt omänskliga.

Ambjörn  // mars 27, 2007 vid 9:57 är

För att vara helt KORREKT måste jag säga att det är DU som är en idiot Matilda, inte jag.

Det är DU som är ett pucko Matilda, inte jag!

Det är inte Ulf Kristersson som skall passa sig, det är du som skall passa dig Matilda!

Blogge Bloggelito  // april 12, 2007 vid 12:42 pm

Du överför din tramsromantiska syn på sexualitet på samtliga andra kvinnor utan att de bett om det. I verkligheten existerar inte en sådan monoton och heterogen syn.
..
Kom tillbaka med din i-landsångest när du har varit i tredje världen och närmare undersökt omständigheterna.

G.Orwell  // april 15, 2007 vid 6:07 pm

Du kanske skulle ta med din väninna till Rosengård någon mörk kväll , och njuta av “kulturlivet”. Vem vet kanske även du får mer nyanserad syn på SD.

Anonymous  // april 15, 2007 vid 6:28 pm

Man blir mörkrädd när man läser hur vänsterhjärnor och övriga i PK-Maffian tänker.
..
Vad faen är det för fel på er PK-iter egentligen

Alerta  // april 16, 2007 vid 2:31 pm

Det är obehagligt när personer som dig, roya, får uttrycka sina åsikter!

Anonymous  // april 27, 2007 vid 2:09 pm

Försvara vår rätt att finnas till är precis vad vi gör varje dag. Att finnas till och känna trygghet i vårt eget land, utan att behöva se ditt och dina gelikars “fula trynen” ta över gatorna mer och mer för varje år som går. Ända tills man inte längre ser några svenska ansikten på gatorna.

Juni 2007

15 kommentarer

15 svar so far ↓

  • anonym sosseman // november 13, 2008 vid 11:34 e m | Svara

    Jag tycker det är bra att ni slår ner på härskartekniker.
    Jag tycker är blogg är intressant. I stora drag håller jag med om åsikterna. Ibland håller jag inte med om analyserna.
    Men ni åstadkommer diskussioner som få andra lyckas med.
    Diskussionen om abort var mycket intressant och också givande även för mig som man (som förespråkar kvinnors rätt att bestämma över sina egna kroppar).
    Jag hoppas ni fortsätter skriva intressanta inlägg.

  • Hans J // november 19, 2008 vid 3:33 e m | Svara

    Men stackars liten då som får elaka kommentarer.

    Det här var framförallt en studie i gnäll och självömkan.

  • roya // november 20, 2008 vid 1:48 e m | Svara

    Tack för ett till bidrag Hans J!

  • anonym sosseman // november 21, 2008 vid 9:56 f m | Svara

    Till Hans J: Det finns ett uttryck som heter ”legitimerad idiot”. Slutsatser får du dra själv.

    Roya har inte skrivit att hon tycker all kritik är jobbig. Däremot är övertramp listade.
    Men legitimerade idioter kanske inte skiljer på kritik i sak och kritik á la ”har du alldeles kissat i byxan lilla stumpan”.

  • anonym sosseman // november 23, 2008 vid 11:45 e m | Svara

    ROYA: Hur får en kontakt med er? Det är bra att du svarar de som förklenar. Men hur får den som visar respekt kontakt med dig?

  • Anders B Westin // november 24, 2008 vid 11:13 f m | Svara

    anonym sosseman
    Roya är en strängt upptagen person.
    Hon svarar bara när hon har lust.
    Ibland får jag för mig att hon själv inte gillar samtal.

  • roya // november 24, 2008 vid 11:18 e m | Svara

    Anonym sosseman: du har rätt, jag borde bry mig mer om dem som jag håller med, men ibland känner jag att jag helt enkelt måste svara på de obehagliga kommentarerna.

    Jag läser och uppskattar dina kommentarer, men eftersom jag oftast håller med dig, finns det ibland inget för mig att tillägga.

    och Anders B Westin, du har också rätt, jag är väldigt upptagen.

    Men helt klart, jag borde prioritera de konstruktiva och givande kommentarerna, och inte de som bara vill läxa upp mig.

  • anonym sosseman // november 25, 2008 vid 2:13 e m | Svara

    Du gör som du vill. Jag kan känna mig oerhört pressad av att ha åtaganden. Det vill jag inte lägga på andra.
    Det är helt klart rätt att slå ner på legitimerade idioter. Jag brukar gå på magkänslan eftersom det är en sammansmältning av både känsla och förnuft.

    Apropå den intressanta abortdiskussionen så tycker jag den visar den här bloggens kvalitet. I hur många andra sammanhang hade en sån diskussion kunnat tas?
    Det spelar egentligen ingen roll hur unik eller inte bloggen är. Det är den som skapar utrymmet (du och kanske även Matilda på den tiden) som gör den till vad den är.

    varför gick du med i socialdemokratin och varför gick du ur? Jag tycker att det vore trevligt om en sån som du kom tillbaka. Var var du aktiv?

  • Henrik C // februari 12, 2009 vid 4:06 e m | Svara

    Visst är de synd om er feminister. Ni vill få de att se ut så iaf. Det är inte synd om kvinnor i Sverige. Det är därför feminismen dör ut. Så vad gör ni för att stanna kvar? Jo, skapar illusioner. Hur tjänst de nu när ni måste skapa fiender istället?

  • meta // mars 15, 2009 vid 3:59 e m | Svara

    Åh jisses… hur kan så många bli så störda av att (unga) (feministiska) kvinnor uttrycker sina åsikter på en blogg, på Internet – som inte tar plats för någon som helst annan? Hur kan så många bli så störda att de spyr ur sig hatkommentarer?

    Känner de sig avundsjuka för att de själva är mediokra skribenter, eller vad?

    /förundrad.

  • anonym sosseman // april 10, 2009 vid 1:34 f m | Svara

    Henrik C:
    Nu är ju en manlig övergreppshärva uppe i rätten. Dagligen misshandlas kvinnor. Kvinnor har lägre löner än män och generellt sett färre avlönade timmar.
    Kvinnor tar större ansvar för barn och hushåll än vuxna män i samma hushåll.
    Förutom det finns ett antal tusen andra frågor att ta tag i. Så det är klart att feminismen är överskattad.
    Hörru, guldlock, skaffa en flickvän och tagga ner. Det är inte bra för hjärtat att gå runt med förvridna uppfattningar. Stackars liten (Helt medveten och avsiktlig härskarteknik. Å andra sidan: du började)

  • Alvin Stoltz // juni 13, 2009 vid 11:46 e m | Svara

    De härskartekniker som utövas av genusförespråkarna är mycket tydliga. Det konstiga är att de inte uppfattar någonting av det själva. Blinda och utan självkritik?

  • Cygnus Ferreus // augusti 5, 2009 vid 11:22 e m | Svara

    Skulle detta vara härskar-tekniker?

    Det som Roya visar på är mest exempel på hård kritik. Härskar-tekniker tänker jag mig som någonting mer sofistikerat och genomtänkt än att bara tydligt uttrycka sitt missnöje mot vad någon har sagt.

    En av dom, så kallade, härskar-tekniska kommentarerna handlade om Stalin, Hitler och Pol Pot. Men det framkommer inte särskilt mycket om vad som var grunden till jämförelsen. Därför kan jag som läsare inte se på vilket sätt det skulle vara en härskar-teknik.

    Vad är bakgrunden till uttalandet om att bloggens innehavare ansågs ha lagt sig i offentlig debatt på Svenska Dagbladet? Förväntas vi läsare av bloggen bara acceptera påståendet att det handlar om härskar-tekniker, utan att det syns i citaten?

    Uttryck som ”pucko” och ”Blir äcklad av er”, är nedvärderande kommentarer. Sådant är förvisso otrevligt, men är det att kalla härskar-teknik?

    Finns några avgränsningar för vad blogg-innehavare betecknar som ”härskar-teknik”?

  • Alvin Stoltz // augusti 6, 2009 vid 6:33 e m | Svara

    Citat:
    ”Härskar-tekniker tänker jag mig som någonting mer sofistikerat och genomtänkt än att bara tydligt uttrycka sitt missnöje mot vad någon har sagt.”

    Ungefär så ja!

  • Zorba // oktober 9, 2009 vid 11:57 f m | Svara

    Jag vill gärna kommentera din tänkar kring assistantersättning och trivselpengar. Eftersom jag själv känner folk som är så kallad funktionhindrade!!! så måste jag säga att det finns folk som missbrukar systemet ordentligt och har skaffat ett lyxliv som ingen vanlig inkomsttagare kan drömma om, det är viktigt för
    svensk välfärd att de här fuskarna avslöjas så att vi kan behålla det stödet till dem som verkligen gör rätt för sig och har behov. Du kan kolla själv tex med GIL i Göteborg hur dem hanterar skatte pengar, dem betalar stora summor direkt till sk brukaren efter att ha tagit deras del av kakan.
    Jag råkade se en serie utbetalningar på flera hundra tusen kronor som las på brukarenskonto
    varje månad medan brukaren solade sig utomlands utan att ha någon personligassistant.
    Så tydligen går att låtsas behöva hjälp . så att skattade pengar kan hamna i egen ficka .
    Skaffa fakta nästa gång innan du tar ställning.
    Ha det

Kommentera